چگونه به فرزندانمان زیبایی ها را معرفی کنیم؟

0

تربیت فرزند

وقتی صحبت از تربیت فرزند می شود، منظور ما فقط این نیست که فرزندمان را به سلامت بزرگ کنیم، و یا اینکه او را به گونه ای تربیت کنیم که فقط با ادب باشد و خوب درس بخواند تا همه بگویند که  او چه بچه خوبی است!

پس هدف ما از تربیت فرزند چیست؟ هدف ما تربیت و رشد دادن فرزندمان به گونه ای است که در آینده زندگی اش، فردی توانمند، صالح، متکی به نفس، موثر در جامعه و توانمند در تشکیل یک زندگی زیبا و مفید باشد.

در نتیجه باید از کودکی به فرزندمان چیزهای بسیاری را بیاموزیم که یکی از این موارد، زیبایی شناسی است. ما باید به فرزندانمان بیاموزیم زیبایی ها را بشناسند و زیبایی ها را ببینند و تمرکزش روی زیبایی ها باشد.

زیبایی شناسی

در تمام عالم کسی نیست که به دنبال زیبایی ها نباشد. انسان به ذاته زیبایی ها را دوست دارد. البته ما باید بیاموزیم زیبایی های زندگی و خلقت خداوند را ببینیم و تمرکزمان را روی این زیبایی ها بگذاریم.

در اوایل انقلاب کلاس های زیبایی شناسی برگزار می شد و خیلی مفید بود. اما چطور می توانیم امروز به فرزندانمان زیبایی ها را معرفی کنیم؟

یک تمرین ساده

 یک تمرین خیلی ساده: به فرزندان تان یاد بدهید تا هر روز، یک خاطره از یک جسم زیبا، یا از یک مکان زیبا به خاطر بیاورند و آنرا یادداشت کنند و به شما تحویل دهند.

بعد از این می توانید رفته رفته از آنها بخواهید یک برخورد زیبا، حادثه زیبا، سیرت زیبا یا … را به خاطر بیاورند و بنویسند و برای شما بیاورند.

از خودتان شروع کنید

اول از خودتان شروع کنید! همین الان خودتان یک چیز زیبا نام ببرید شی یا پدیده یا … و زیر همین مطلب ذکر کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید