کدام پسر، اسب زین کرده مناسب ازدواج است؟!

0

شایعاتی در مورد ازدواج در ایران

  • پسری که خانه و ماشین و پول زیاد داشته باشد اسب زین کرده ازدواج است
  • به پسری که این امکانات را نداشته باشد دختر نمی دهند
  • و ….

حتما شما هم تاکنون بارها این دو جمله و جملاتی مشابه آنها را شنیده اید! به نظر شما این گزاره ها حقیقت دارند؟

در این نوشتار به بررسی صحت این جملات می پردازیم و ویژگی های پسری که آماده تشکیل یک خانواده و مدیریت آن است را شرح می دهیم.

کی می توانیم بگوییم که یک پسر، مرد شده است؟!

به نظر شما کی می توانیم بگوییم یک پسر، به یک مرد تبدیل شده است؟ بهتر است ابتدا ببینیم که یک مرد چه ویژگی هایی دارد:

مرد عهده داری و ایثار می کند، یعنی تقدم می دهد به دیگری نسبت به خودش؛ مرد وسعت دارد، در جای خودش جذبه دارد و در جای خودش به صورت حساب شده دافعه دارد. مرد با تدبیری که دارد، وقت، احساس، انرژی، امکانات و پول خودش را تنظیم و مدیریت می کند.

دخترها چه پسری را می خواهند؟

دخترها تمایل به ازدواج با یک مرد دارند نه پسر بچه!

مرد جوانی با ویژگی هایی که بالاتر گفته شد را به هر دختری که پیشنهاد کنید از او استقبال می کند، وقتی پسری چنین ویژگی هایی را داشته باشد، دیگر برای دختر فرق نمی کند که پدر این پسر، کارگر است یا دکتر.

اما زمانی که یک پسر این ویژگی ها را نداشته باشد، مجبور است از خانه، ماشین، مدرک تحصیلی، سهام بورسی و هر چیز دیگری غیر از خودش صحبت بکند.

اگر هم دختری بر مبنای این امتیازات با کسی ازدواج بکند، در واقع با چیزی ازدواج کرده که وجود قطعی ندارد! مثلا فرض کنید دختری روی حساب پدر ثروتمند پسر با او ازدواج کرده است؛ حالا این پدر شوهر ممکن است با پسرش به مشکلی بخورد و اصلا به او پولی ندهد، یا اینکه مثلا در اثر افت و خیز تورم سرمایه اش را از دست بدهد و …

پسری که خانه دارد برای ازدواج آماده است؟

یکی از ادعاهایی که این روزها در جامعه مطرح می شود این است که پسر قبل از ازدواج باید خانه بخرد. سوای از اینکه این گزاره اشتباه است، این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که خانه داشتن پسر دلیل بر آمادگی او برای ازدواج نمی شود.

پسری که خانه خریده است، برای مسکن ازدواج آمادگی دارد نه برای خود ازدواج. کسی برای ازدواج آماده است که ویژگی هایی که ابتدای این متن گفته شد را کسب کرده باشد.

اسب زین کرده ازدواج!

ممکن است یک دختر با پسری ازدواج بکند که از نظر بقیه افراد جامعه اسب زین کرده برای ازدواج باشد، یعنی از لحاظ مالی و اجتماعی کاملا تامین شده باشد، اما بعد از ازدواج با این پسر، در زندگی احساس آرامش نداشته باشد.

البته این گزاره به این معنا نیست که پسری که خانه و ماشین و درآمد بالا ندارد الزاماً انسان سالمی است و می تواند آرامش را در زندگی ایجاد کند!

مسلماً بهتر است شما کسی را پیدا کنید که هر دو امتیاز را داشته باشد اما اولویت اول دختران باید ازدواج با یک پسر سالم باشد. پسری که به بلوغ رسیده و مانند یک مرد کامل می تواند زندگی خودش را مدیریت کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید