جوان گرایی یعنی چه؟ وظیفه اصلی جوانان چیست؟

0

سوء برداشت از نظر رهبری

زمانی که مقام معظم رهبری، در بیانیه گام دوم انقلاب، بحث جوان گرایی را مطرح کردند، عده ای گفتند که بنابر این حرف رهبری، جوان ها موظف هستند نماینده مجلس شوند. من با این نظر مخالفت کردم. به این دوستان گفتم که جوان گرایی به این معنا نیست که همه جوانان باید نماینده مجلس شوند، جوان گرایی یعنی تربیت جوانان برای آینده، یعنی جوانان بیایند و مسیر پیرهای این عرصه را تحلیل کنند.

عده ای از دوستان فکر کردند این نظر بنده به این معنی است که من مخالف جوان گرایی هستم، در حالی که در همان جمعی که بحث میشد، جوانان فعالی بودند که در مجموعه ما تعلیم یافته بودند. بنده خدمت دوستان عرض کردم که این نظر بنده نه تنها به این معنا نیست که مخالف جوان گرایی هستم. بلکه جوان گرایی حقیقی را ما را پیاده سازی کردیم در حالی که سایر افراد تنها به شعار دادن در این زمینه اکتفا کرده اند.

آیا شما میدانید جوان گرایی در اصل چه چیزی هست و چه چیزی نیست؟

جوان گرایی چه چیزی نیست؟

نکته مهم که لازم است مورد توجه قرار بگیرد این است: جوان گرایی این نیست که کار را بدون حساب و کتاب دست جوانان بسپاریم! کجای دنیا چنین کاری انجام می شود؟!

جوان گرایی به این معنی است که ما جوانان را به گونه ای بار بیاوریم که آماده قبول کردن بار مسئولیت شوند. جوان گرایی یعنی ما جوان را به گونه ای قوی بار بیاوریم که بتواند رئیس جمهور شود.

جوان گرایی یعنی ما در سنین جوانی، جوانان را آماده مسئولیت کنیم. برای درک بهتر این فرایند زمانی به این مثال توجه کنید:

گفته می شود فرایند ازدواج جوانان از دوران راهنمایی آغاز می شود. این به آن معنا نیست که دانش آموزان راهنمایی باید ازدواج کنند! بلکه به این معنا است که دانش آموزان باید از دوران راهنمایی، مهارت های لازم برای ازدواج و تشکیل زندگی را بیاموزند. به عنوان مثال مهارت مدیریت مالی، خودباوری و … را بیاموزند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید