فرزندان ما در برابر فشار جامعه چه چیزی را از دست می دهند؟

0

چگونه ز گهواره تا گور دانش بجوییم؟

حتما با افرادی برخورد داشته اید که معتقدند فرزندان شان باید اول درس بخوانند و بعد سراغ کار یا مهارت دیگری بروند ؟! بعبارتی دیگر معتقدند «ز گهواره تا گور دانش بجوی» اما این جویایی دانش را فقط در دانشگاه می بینند و این بسیار در روحیه آنها آسیب زننده است.

شما موثر هستید یا متاثر ؟

شما جزء کدام دسته هستید ؟ ما یا باید اثر گذار باشیم یا اثرپذیر! باید نسبت این دو را مشخص کنیم اگر اثرپذیری مان مدیریت شده باشد ، ما جلوتر هستیم و اگر برعکس باشد ما جزء مقلدین هستیم درصورتی که باید پیشرو باشیم نه پیرو .

چگونه موثر باشیم؟

 متاثر بودن یعنی از درون احیا نشدن! و زمانی که ما از درون احیا نشویم در بیرون باید احیا شویم و این به معنای این است که باید به قدرت، شهرت و ثروت دست پیدا کنیم  اگرنه چیزی برای ارائه نداریم.

نوجوانان و جوانان ما وقتی از درون خالی می شوند مجبورند از بیرون ضعف شان را جبران کنند. اما بچه هایی که هنر یا مهارتی را بلدند اصلا در اینگونه فضاها نیستند. برای مثال نوجوانی که مکانیک است یا خوش نویس ، طراح یا ورزشکار کمتر فساد دیده می شود .

از نیروی جمع شده پشت سد، جریانی موثر بسازید

نوجوانانی که با یک تخصص یا با شکوفایی استعدادی به هویت می رسند کمتر آسیب می بینند چون نیرو های شان هرز نشده و پشت سد ها معطل نمانده بلکه جاری شده است . گاهی ما با طراحی مسیر های غلط مانند اینکه تو حتما باید کنکور بدهی قبول شوی ارشد بگیری بعد سربازی و بعد ازدواج ، به آنها آسیب جدی می زنیم در حالی که او میخواهد کار دیگری را تجربه کند .

تجربیات شما

شما چه تجربیاتی در این زمینه دارید؟ بررسی کردن دوباره تجربیات خودتان و اطرافیانتان در این زمینه و صحبت و بحث در مورد آنها می تواند دیدگاه شما را نسبت به این موضوع حساس، بازتر کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید