چرا جامعه منتظر ثروتمند است؟

0

چرا جامعه منتظر نمی تواند ثروتمند نباشد؟!

یک جامعه منتظر حتماً یک جامعه ثروتمند است. میدانید چرا؟ برای اینکه پاسخ را درک کنیم ابتدا لازم است که تعریف جامعه منتظر و تعریف ثروت یک جامعه را با یکدیگر مرور کنیم.

جامعه منتظر جامعه ای است که به دنبال ساختن انسان است؛ از طرفی ثروت واقعی نیز همان انسان است! بنابراین جامعه منتظری که انسان های قوی میسازد یک جامعه ثروتمند است.

البته شاید این سوال برایتان پیش بیاید که گزاره «ثروت واقعی انسان است» به چه معناست؟ در این نوشتار به معنای عمیق این جمله دست میابید.

چرا «انسان» تنها ثروت واقعی است؟

تصور کنید که عمر ما به پایان برسد و به عالم دیگر سفر کنیم. آنجا در روز حساب از ما می پرسند که عمر خودمان را در دنیا به چه چیزی تبدیل کرده ایم… پاسخ شما به این پرسش چیست؟

عده ای می گویند که عمرشان را به پاره آهن یا پاره آجر تبدیل کرده اند و دنیا را آباد کرده اند! و عده دیگری می گویند که عمرشان را به انسان تبدیل کرده اند و انسان تربیت کرده اند. به نظر شما کدام مورد از این دو گروه کار درست را انجام داده اند؟

خداوند در قرآن کریم یک فرمول طلایی به ما آموخته که پاسخ این پرسش را هویدا می سازد.

فرمول طلایی قرآن برای کشف ثروت حقیقی چیست؟

خداوند در قرآن کریم می فرماید: وَسَخَّرَ لَكُمْ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ  و آنچه در آسمانها و زمین است تمام را مسخر شما گردانید

خداوند در این آیه می فرماید که آنچه در دنیا هست را برای انسان خلق کرده؛ پس ما به دنبال چه می گردیم؟ آنچه هست برای رشد انسان است نه بالعکس!

بر این اساس، پول و امکانات دنیا باید برای ساخته شدن انسان مورد استفاده قرار بگیرد و اگر کسی بی هدف، فقط به دنبال کسب پول باشد در واقع دچار فقر حقیقی شده است.

سخن پایانی

بالاخره روز قیامت از همه ما سوال می کنند که خرج چه چیزی شده ایم. کاش همه ما بتوانیم بگوییم که عمرمان را خرج یک جریان خیر، مثل ساختن یک مدرسه، بیمارستان، تربیت گروهی از افراد و یا … کرده ایم.

جامعه ثروتمند نیز جامعه ای است که این تفکر در آن ترویج شده باشد. جامعه ثروتمند جامعه ای است که به احیای آدم ها فکر می کند و آنچه را که در اختیار دارد به چشم ابزار ساختن انسان می بیند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید