آیا کسب مهارت بازاریابی برای جوانان مفید است؟

0

آیا بازاریابی هم شغل است؟

هر کدام از ما انسان ها می توانیم یک شغل مناسب با خودمان داشته باشیم. بازاریابی هم یک شغل است. شغلی که می تواند در یک برهه زمانی نقش مفیدی در رشد انسان نیز داشته باشد.

شغل بازاریابی می تواند شغل مناسبی برای جوانان باشد. در این نوشتار به این اشاره می کنیم که داشتن تجربه شغل بازاریابی به چه علتی برای جوانان مفید است. اما پیش از آن باید به این پرسش دهیم که اصلا بازاریابی برای جامعه مفید هست؟

در پاسخ باید گفت مسلماً بله! بازاریابی شغلی است که به سرمایه نیاز ندارد. یک جوان می تواند کالای تولید شده توسط یک تولیدی را به دست کسانی که به آن کالا نیاز دارند برساند. این کار بسیار مفیدی برای جامعه می تواند باشد.

چرا شغل بازاریابی برای جوانان مفید است؟

من همیشه در جمع ها گفته ام که جوانانی که به دنبال پیدا کردن شغل هستند، بهتر است ابتدا مدتی وارد شغل بازاریابی شوند. بازاریابی حضوری بهتر از گونه مجازی یا تلفنی آن است، به این علت که بازاریابی حضوری به جوان کمک می کند تا قدرت پیدا کند.

جوانی که شغل بازاریابی را تجربه می کند، می آموزد که 300 بار نه بشنود! او می آموزد که روحش را تقویت کند تا «نه شنیدن» نتواند او را متلاشی کند. چنین جوانی نه شنیدن را به عنوان یک تهدید، مانع یا بدشانسی نمی بیند بلکه آنرا به عنوان اقتضای مسیر قبول می کند و به راه خودش با قدرت ادامه می دهد.

نتیجه گیری

شغل بازاریابی می تواند شغل مفیدی برای جامعه باشد. از طرفی، تجربه بازاریابی می تواند برای جوانان جویای کار تجربه مفیدی باشد.

در واقع شغل بازاریابی می تواند نگاه این جوانان را به نه شنیدن و موانعی که در مسیر کسب و کار آینده آنها ظاهر می شود تغییر دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید