دخترم پوشش مناسبی ندارد!

0

پرسش شما:

پرسش من از استاد معماریانی در ارتباط با مشکلم با نحوه پوشش دخترم است. دختر من لباس های خوبی می پوشد اما از این لباس ها به صورت مناسبی استفاده نمی کند؛ مثلا مانتو و شلوار می پوشد اما دکمه های مانتویش را نمی بندد.

چالش من با این سبک پوشش دخترم برای من خیلی نارحت کننده است، خواهش میکنم بفرمایید که من باید چه کار کنم؟

مشکل جای دیگری است!

شاید این پاسخ در ابتدا عجیب به نظر برسد اما ریشه این مشکل را والدین باید در رفتار خودشان جستجو کنند نه در رفتار فرزندشان.

شما باید رفتار خودتان را کاوش کنید تا ریشه مشکل را پیدا کنید. بگردید و ببینید که خود شما کجا رفتاری مشابه این رفتار فرزندتان دارید و آن رفتار را بر طرف کنید.

البته شما به عنوان والدین حق دارید در ابتدا از شنیدن این راهکار تعجب کنید و نتوانید ریشه مشکل را در خودتان تشخیص دهید، اما در ادامه راهکاری برای این مشکل بیان می کنیم.

چطور ریشه مشکل را پیدا کنم؟

ممکن است ما به عنوان والدین یکسری کارهایی را انجام دهیم که خودمان متوجه آنها نباشیم اما فرزندان ما به خوبی متوجه این رفتار ما می شوند.

معمولا وقتی این فرزندان با یک مشاور خلوت می کنند به راحتی این موضوعات را بیان می کنند. مثلا می گویند پدر یا مادرشان در خرید کردن از او ایراد می گیرند در حالی خودشان فلان خرید غیرضروری را انجام می دهند!

فرزندان ما اگر فرصت پیدا کنند حتما پشت سر ما از این حرف ها می زنند؛ بنابراین بهتر است شما خودتان با فرزندتان خلوت کنید یا از یک مشاور کمک بگیرید تا ریشه اختلافات او با خودتان را پیدا کنید.

هر گاه شما مشکلات رفتاری خودتان را اصلاح کنید و فرزندتان احساس کند که حرف و عمل شما یکی است آن زمان تاثیر کلام شما بر او افزایش پیدا می کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید