پسر 32 ساله ام یک سال است که نماز نمی خواند…

0

پرسش شما:

سلام. من یک پسر 32 ساله دارم. پسرم تا سال گذشته به واجبات دینی پایبند بود اما یک سالی هست که دیگر نماز هم نمی خواند. نمیدانم این رفتار او از کجا نشات گرفته. تکلیف من چیه؟

نمی توان نسخه داد!

اینکه دقیقا مشکل این پسر جوان از کجا نشات می گیرد و مشخص کردن راهکار مناسب مقابله با مشکل او، بدون ارتباط مستقیم با خودش ممکن نیست؛ با این وجود برخی اطلاعات کلی در این رابطه را در اینجا بیان می کنیم.

ویروس از کجا وارد می شود؟

در قدم اول لازم است بگویم که معمولا ضعف های شخصیتی افراد محل ورود این فتنه ها به درونشان است. منظور از ضعف های شخصیتی همان نقاط ضعف شخصیتی افراد است.

حتما شما هم در اصطلاحات پزشکی شنیده اید که می گویند هرگاه سیستم ایمنی بدن کسی ضعیف باشد، از محل این ضعف ها ویروس وارد بدن آن فرد می شود.

نقاط ضعف در شخصیت یک فرد نیز محل ورود این فتنه های نگرشی و عقیدتی در وجود او خواهد بود.

راهکار چیست؟

شناخت نقاط ضعف و قوت هر شخص و تقویت نقاط قوت و کنترل و رفع نقاط ضعف او می تواند تا حدود زیادی این فرد را در مقابل این ویروس های فکری ایمن کند.

آنچه جوانان در جامعه می بینند…

در بسیاری از موارد نیز ریشه این رفتار جونان را در مشاهداتشان در جامعه می توانیم پیدا کنیم. به عنوان مثال، جوان به یک محیط ظاهرا اسلامی وارد می شود؛ توقع او این است که در این جمع افراد صالحی را پیدا می کند. حال اگر او در این جمع چند عمل خلاف ببیند از دین و ایمان زده می شود.

در این مواقع جمله مشهوری را از جوانان می شنویم: «اگر دین است که اصلا دین را نمی خواهم!»

البته این رفتار درستی نیست و ریشه در عدم شناخت درست جوان از معارف دارد؛ به هر حال نقطه شروع تحولات فکری این جوانان را در همین وقایع می توان یافت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید