چرا باید با «دعا» زندگی تان را طراحی کنید؟

0

معرفی چند دعا با زمینه تربیت

برخی از ادعیه نقش تربیتی پر رنگی دارند. دعای 24 صحیفه سجادیه، دعایی است در حق فرزندان. به تمام اولیای گرامی توصیه می شود این دعا را حتما هفته ای یک بار با تامل و تفکر بخوانند. یک دعا هم هست در حق پدر و مادر. دعاهای 24 و 25 صحیفه سجادیه.

تجربه نشان داده است که اگر این دعاها با تامل خوانده شوند به خوبی می توانند به ما خط و روش بدهند. دعای 20 صحیفه سجادیه، معروف به دعای مکارم الاخلاق نیز کاربرد تربیتی دارد.

مناجات 15 گانه مفاتیج الجنان هم بسیار توصیه می شود. این 15 مناجات که متشکل از مناجات شاکرین و ذاکرین و … است تقسیم بندی فوق العاده ای دارد و می تواند منشور زندگی ما باشد.

اگر ما می خواهیم زندگی مان را طراحی کنیم باید از این ادعیه شروع کنیم.

آیا خواندن دعا ثواب هم دارد؟

در پاسخ این پرسش، ابتدا باید بپرسیم که ثواب یعنی چی؟

ثواب یعنی بازگشتی که در آن بهره ای باشد. ظاهرا اعراب به عسل می گفتند: «ثوب». به این علت که بازگشت زنبور عسل بهره ای دارد.

هرگاه در وجود ما جریانی شکل گرفت که ما را به خویشتن رساند و از این بازگشت به خویشتن بهره ای بردیم، آنگاه می توانیم بگوییم ثواب کرده ایم. بنابراین یکی از مظاهر ثواب دعا کردن این است که دعای ما در ما تغییری ایجاد کند و به ما بهره ای برساند.

دعا ما را به خودمان بر میگرداند و ما می توانیم از این بازگشت بهره ببریم.

در قرآن کریم هم در یکی از آیات سوره ص میخوانیم: نِعْمَ الْعَبْدُ ۖ إِنَّهُ أَوَّابٌ چه نیکو بنده ای بود به راستی او بسیار رجوع کننده بود.

از این آیه نیز در میابیم که یکی از نکات مهم در دعا کردن، رجوع کردن یا بازگشتن است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید