راه جذب فرزندتان به دین و خانواده چیست؟

0

چرا فرزندم از خانه فراری است؟

  • چطور فرزندم را جذب کنم؟
  • چطور با فرزندم ارتباط برقرار کنم؟
  • چرا فرزندان ما از یک سنی به بعد از خانه فراری هستند؟
  • و ….

شاید اینها پرسش های شما نیز باشند، چرا که امروز خانواده های بسیاری به ما مراجعه می کنند و این پرسش ها را مطرح می کنند. اما پاسخ مناسب این پرسش ها چیست؟

ما باید همیشه نقاط قوت فرزندان خودمان را در ذهنمان داشته باشیم. این یکی از مهم ترین راهکارهای جذب فرزندمان به دامان خانواده است.

چرا فرزندمان جذب بیرون می شود؟

وقتی یک خانواده نقاط قوت فرزندشان را نبیند، او متمایل به جمع های خارج از خانواده می شود؛ چرا که در بیرون از خانواده، افراد دیگر این نقاط قوت را می بینند و تایید می کنند.

وقتی یک نوجوان در جمع دوستانش قرار میگیرد دیده می شود و این برای او لذت بخش است. مثلا ممکن است دوستانش او را تشویق کنند که چقدر دست و دلباز و یا قدرتمند است.

بنابراین یکی از راه های جذب فرزندان به خانواده، همین دیدن و تکریم کردن نقاط قوت آنهاست البته به گونه ای که آنها مغرور نشوند.

چطور باید از فرزندمان انتقاد کنیم؟

حتی وقتی می خواهیم از فرزندمان ایرادی بگیریم، باید این ایراد را در میان چند ویژگی مثبت او بپچیم و بعد به او تحویل دهیم. این کار موجب می شود که او حس نکند ما قصد گیر دادن به او را داریم.

«گیر دادن» یعنی چی؟

وقتی فرزند یک خانواده می گوید: «به من گیر ندهید»، منظور او از عبارت گیر دادن این است که خانواده او متوجه نشدند که این تعریفی که از او دارند غلط است. منظور او این است که خانواده اش با قسمت مثبت او گیر دارند، یعنی قسمت مثبت او را نمی بینند.

به عنوان مثال، این نوجوان معتقد است که اگر دیکته اش خوب نیست، در عوض در درس ریاضیات قوی تر است؛ یا اینکه اگر نمازهایش را به موقع نمی خواند، در عوض دروغ هم نمی گوید، اما خانواده اش متوجه این نکات مثبت نیستند.

هر زمانی که فرزندتان به شما گفت که دارید به او گیر میدهید، بدانید که شما قسمت های مثبت او را نادیده گرفته اید.

لطفا بنویسید!

بارها تاکید شده که کاری که نوشتن انجام میدهد را توصیف ساده هرگز انجام نمی دهد! بنابراین توصیه می کنیم که همین امشب یک دفترچه برای یادداشت کردن نکات مثبت فرزندتان آماده کنید و این نکات را یادداشت کنید تا همیشه در دسترس تان باشند.

در امر نوشتن این ویژگی های مثبت، در صورت لزوم می توانید به صورت غیر مستقیم از خود فرزندتان هم کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید