چرا پسرم در خانه مودب اما خارج خانه بی ادب است؟

0

پرسش شما:

من یک پسر 8 ساله دارم. پسرم در خانه خیلی با ادب است اما در بیرون از خانه به دوستانش حرف های بد می زند و کتک کاری می کند. به نظر شما رفتار او در خانه واقعی است یا رفتارش در بیرون از خانه؟ ما در این رابطه چه وظیفه ای داریم؟

پاسخ:

به نظر می رسد که این بچه در خانه خودسانسوری می کند؛ والدین باید زمینه ای را فراهم کنند که این بچه در خانه، خودش باشد؛ باید این زمینه را فراهم کنید چرا که اگر کودکان ما در خانه بتوانند خود واقعی شان را بروز دهند می توانند به صورت طبیعی رشد سالم تری داشته باشند.

چرا فرزندان ما دچار خود سانسوری می شوند؟

برای اینکه ریشه خودسانسوری فرزندتان را درک کنید، کمی به عقب بر گردید، به آن زمان هایی که در مدرسه بودید و زمانی که ناظم برای دادن نمره انضباط سر کلاس شما می آمد، کاملا صاف و استوار می ایستادید و تکان نمی خوردید تا از او نمره خوبی دریافت کنید. این در حالی بود که شما در هنگام نبود ناظم هرگز اینقدر مودب و جدی در کلاس نمی نشستید!

بسیاری از فرزندان ما نیز جلوی ما خود واقعی شان را سانسور می کنند تا رضایت ما را جلب کنند. این وظیفه والدین است که رفتاری میانه پیدا کنند تا فرزندانشان در مقابل آنها راحت باشند و رفتارهای واقعی خودشان را بروز دهند.

چکار کنیم تا فرزندمان در خانه، خودش باشد؟

وقتی والدین می پرسند که چطور می توانند برای فرزندشان محیطی طبیعی در خانه بسازند تا او رفتارهای واقعی خودش را بروز دهد، ما توصیه می کنیم که پدر بیشتر با فرزندش کشتی بگیرد!

شاید این راهکار در ابتدا کمی طنز به نظر برسد اما به صورت کلی والدین موظف هستند تا با بازی ها و سرگرمی هایی از این دست، میزان صمیمت آمیخته با احترام را میان خودشان و فرزندشان بیشتر بکنند تا فرزند آنها بتواند در مقابل آنها خود واقعی اش باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید